Serwisy ukierunkowane na sprzedaż produktów i usług są zdecydowanie bardziej rozbudowane niż tradycyjne strony internetowe. Pozycjonowanie sklepów internetowych to więc długofalowy proces, którego celem jest podniesienie pozycji fraz kluczowych w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie sklepu umożliwia zwiększenie widoczności domeny, wygenerowanie większego ruchu organicznego, a co za tym idzie, zwiększenie wyników sprzedażowych.
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepów opiera się działaniach dwojakiego typu:
- on-site (wewnątrz witryny),
- off-site (poza witryną).
W ramach działań na stronie optymalizuje się jej poszczególne elementy. Jeśli chodzi o e-commerce, jeden z kluczowych wskaźników stanowią konwersje, dlatego też warto jednocześnie prowadzić na witrynie działania z zakresu User Experience, które przekładają się na zwiększenie czynnika konwersji. Pozycjonowanie sklepu internetowego w zakresie działań off-site to m.in. link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków, które przekierowują użytkowników na stronę sklepu. Najlepsze rozwiązanie stanowi łączenie działań SEO i UX oraz przyjęcie strategii SXO.
Kiedy sklepy internetowe powinny zainteresować się pozycjonowaniem?
Pozycjonowanie sklepów online to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą walczyć z konkurencją przy pomocy cen oraz zamierzają działać długoterminowo i z tego powodu potrzebują perspektywicznego źródła ruchu i sprzedaży. Tym zagadnieniem powinni zainteresować się właściciele sklepów, którzy chcą zadbać o jak najlepsze User Experience, a także połączyć pozycjonowanie i kampanie Google Ads w ramach tej samej strategii. Pozycjonowanie sklepu online wchodzi m.in. w skład oferty agencji SEO i SEM Internetica. Z jej usług skorzystało już wielu zadowolonych klientów, którzy zyskali możliwość zwiększenia poziomu sprzedaży i zdobycia szerokiego grona stałych klientów.